Cykeln får stå ett tag, knät totalkvaddat.


Lite förändringar i schemat.
Jag skulle klättra i träd med min son, det visade sig att en nioåring har lite bättre koll än en 35 åring.
Drog i backen, landade på vänsterfoten och vek skenbenet utåt vid knäleden.
Jag hörde ett dovt "knak" och just i den stunden var det ajöss med cyklandet på ett tag.
Läkarna tror att jag sabbat korsbanden, miniskeln och ledbanden.
Dom talade om "den olyckliga triaden" alltså allt som kan gå sönder gick förmodligen sönder. Dessutom har ett fragment (en benbit) släppt ifrån ett av senfästena.
Jag fick en stödskena i väntan på magnetröntgen och förmodligen operation inom en vecka.
Har väl aldrig varit i bättre form och tänker f¤n inte vika ner mig nu.
Nu får ni följa min rehabträning istället för alla träningspass i bergen och tävlingar som var inplanerade.

Kommer snart igen.


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj! Lider med dig. Hoppas röngen inte visar mer än nödvändigt! Men du verkar stark så det kommer gå bra :)

2012-04-17 @ 08:30:04
Postat av: martintrampar

Tack så mycket vem du än är

2012-04-17 @ 18:03:52
Postat av: Emma

Kom in på din blogg av en slump, klickade runt på Almby ik/Örebrocyklisterna och på profiler, kände igen ditt ansikte ifrån njoy! Har själv börjat cykla lite landsväg ihop med ÖC. Lite roligare än spinning :)

2012-04-17 @ 21:16:31
Postat av: martintrampar

Va du me på Vasaloppsspinningen?

2012-04-20 @ 03:37:56
URL: http://martintrampar.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja :)

2012-04-20 @ 23:27:45
Postat av: Linda

Nä men fy så trist. Hoppas att det går bra! Antar att du inte är med på min spinning på ett tag :) Krya på knät.

2012-04-22 @ 20:23:22
URL: http://lindanova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0