Det här kan gå åt skogen. Hmm...måste provas.

Jahopp!
Har väl fått till nåra riktigt bra pass den här veckan, både på spinninghojjen och bålpass på mattan. I onsdags brände jag av ett knallhårt styrkeintervallpass med Åsa som instruktör.
Åsa e en riktigt tuff tös med bakgrund inom athletic fitness.
Hon är riktigt bra på att peppa en till att köra hårt och på den sista intervallen gick det så bra att det faktiskt rann en tår nerför min kind. Det har bara hänt en gång innan när jag cyklade en omväg från Örebro till Västervik på 28 mil a 10 timmar med packning. Då hade jag hade turen att få cykla hela sträckan i regn och motvind.

Torsdagen skulle bli en vilodag men jag har länge haft dåligt samvete för att jag inte har spenderat så mycket tid med grabben (Nemo/Bubba/Kalle-Balle) på sistone så vi drog iväg till Gustavsviks äventyrsbad och levde djävulen i ett par timmar.
Idag har jag gått runt med stel nacke och blåmärken men fäen va kul vi hade.

Ikväll lyckades jag även klämma in ett bålpass och ett spinningpass.
Spinningpasset leddes av Annie som jag tidigare nämnt här. Snäll, söt och anspråkslös tjej, eller?
Njae vi vet alla att hon e en liten demon från helvetet!
Jag hade bestämt mig för att köra mitt egna program som innefattade 5x3 min (ca) maxintervaller på hög kadens, att jag sen fick till nåra kortare 40 sek intervaller på det blev bara en bonus.
Det var en sjukt bra stämning ikväll, vi satt o skrek på varandra i intervallerna och Annie var i sitt esse.
Det var fan nästan magi i luften.
Vi garvade en hel del också, mest åt Annie som drog nåra sköna oneliners när vi var som tröttast.
Samtliga intervaller satt som ett smäck med hög o jämn puls från början till slut så jag är riktigt nöjd.

Jag diskuterade det här med impulskontroll med en vän idag. Min har ju inte alltid varit så bra pga min adhd men nu när jag har börjat medicinera med Strattera så är den mycket bättre.
Det roliga är att jag utför fortfarande samma icke genomtänkta handlingar fast nu är dom genomtänkta. Jag e lite så här det låter i mitt huvud:
 -"Hmm...näe så kan jag inte göra/säga."
 -"Varför inte?? De e ju skitkul!"
 -"Ja fan det har du rätt i! Vi kör!"
Eller:
-"Det här kan gå åt skogen."
-"Hmm måste provas."

Känns så jiävla mycket bättre nu när varje gärning är genomtänkt, dessutom e jag inte ett nerdrogat kolli som många tror att man blir när man medicinerar mot adhd utan jag känner mig skärpt och kontrollerad för första gången i mitt liv. Fantastiskt.

Nog om detta, nu måste jag få lite sömn ser ni.

Ajöss suckers! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0