Snökaos, rekordkyla o sketjobbig spinning.



Jag drog ner till min hemstad Västervik med mina stora barn i fredags, hade ju hört att det skulle va snökaos o det ville vi ju`nte missa.
Sista biten på E22an gick det i 50 km/h o det snöade o blåste av bara satan.
Väl framme åt vi middag med min gamla mor, beställningskäk såklart. Den här gången vare köttgrytta.
Därefter pep kidsen in till Jugge-familjen mitt emot. Min gamla polare bor numera vägg i vägg med min mor. Praktiskt.
Jag passade på att köra ett 1.5 timmes tokintensivt cykelpass i snöstormen.
Dagen efter vaknade jag riktigt tidigt och hoppade på hojjen igen. Trampade ut till Skanvik (bilden ovan) i lätt snöfall. Östersjön såg riktigt kall ut o full av små isklot.
Fick ihop 2 timmar i sadeln den morgonen.
Åkte hem och käkade en brakfrukost med kidsen o mamsen som lagom hade vaknat.
Därefter spenderade vi några timmar med en kär vän och hennes två söner i pulkabacken.
Kvällen blev riktigt tidig.

På söndagmorgonen vaknade jag om möjligt ännu tidigare, kvart över fem!
Tänkte ta hojjen ut till nästa smultronställe; Händelöp för att fota soluppgången men termometern visade -21° så det fick bli bilen med en termos kaffe istället. 
Med hoj eller inte så blev väl bilden rätt skaplig.
 
 

Söndagen blev alltså en vilodag med lunch hos syster och hennes sambo ute på vischan, sen var det dags att åka hem. 3,5 timme i bilen gör en seeg, vi somnade riktigt tidigt när vi väl kom hem.
Helgen har alltså mest gått ut på sömn och mat.

Idag har jag gått runt o varit trött o gnällig hela dan men efter en middagslur o mycke mat bestämde jag mig för att skrämma igång kroppen igen nere på Njoy.
Körde ett bålstabilitetspass med några nya övningar och efter det 2 spinningpass med fokus på styrka.
I bastun efteråt höll jag på att somna.
Nu e jag halvdöd o tvingar mig att hålla mig vaken enbart för att uppdatera bloggen.
Vilken kille jag e!

see you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0