I morrn väntar 5h distans i Kilsbergen.



Jahopp. I morrn kör vi alltså del 2 av Tour of Kilsbergen. Det som vi missade i fredags.
08:00 samlas vi i Mellringerondellen och kör upp mot Ånnaboda. Som vanligt är det helt ok att bara haka på en del av passet eller att stå efter vägen o kasta snöbollar på oss.
I fredags var vi 7 pers och jag såg inga sura miner, ja förutom Bodin då som kläckte ur sig; " Fy fan va jag hatar dig!" det sista han gjorde. Med såna vänner behöver man inga ovänner. Nu är det ju ioförsig så att jag tog det som en komplimang. Kan jag vara en bidragande orsak till att en 26årig elitcyklist blir trött så e jag nöjd såå...piss off.

Vad har hänt idag då? Jo jag började min vilodag med frukost ggr 2 plus en låda indisk hämtmat på det, fint sleten efter fredagens 7h pass.
2 timmar senare var det dags för lunch bestående av tonfisk och bulgur med turkisk yougurt. (fast turken e grek.)
Mätt och glad satte jag mig i bilen med grabbet (sonen Nemo 9 år) och åkte o lekte med min minsting (Maja-Li snart 2 år.) i Fjugesta. Min 13 åriga dotter (Thea) lyser med sin frånvaro.
Efter detta var det dags för en 1,5h promenad med Boddan till CityGross, "energimat" inhandlades i stora mängder och sura smålänska skämt och oneliners avfyrades. Jag var som alltid roligast.
Nu sitter jag mest och trycker käften full med gröt inför morgondagens distanspass.
Hoppas att du hatar mig i morrn mä Boddan.

Detta pysslar en typiskt kul kille med en lördagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0