Tour of Kilsbergen. Från soluppgång till solnedgång.



Hårt idag. Jimmy och jag startade 07:45 med 7 härliga timmar i sadeln att se fram emot.
Uppe vid Mellringerondellen mötte vi upp Johan Fintling, Magnus Pettersen, Andreas W, och Martin Norlander. Vi rullade banvallen upp till Garphyttan o sen vidare upp till Ånnaboda där Thomas Jansson stod o väntade. 7 pers i minusgrader, bra uppslutning. Nerför Mattsa förstod vi att det skulle bli en slirig sväng. 45 knyck på glansis ger en skön kick.
I Lockhyttan-backen var det så halt att vi inte tog oss upp utan var tvungna att hoppa av och gå, här gjorde jag dagens första vurpa. På fötter.
I Nora tog vi ett snabbt fikastopp innan vi fortsatte över bergen mot Klockhammar.
Från Klockhammar trampade vi upp till Bocksboda där 8 km oplogad skogsväg väntade, dessutom var det 1cm skare vilket gjorde det jävligt svårcyklat. Själv gick jag igenom isen på en 2dm djup vattenpöl, klarade fötterna som tur var. Lite senare stod Bodin för dagens enda vurpa på hjulen. Grattis.
Det tog längre tid än planerat från Bocksboda ner till Frösvidal så vi bestämde oss för att köra Mattsabacken upp och sen vända hemåt.
I början av Mattsa började jag känna av benpasset och backintervallerna från tidigare i veckan och bestämde mig för att skippa backen o rulla på platten bort till Garphyttan o möta upp dom andra där.
Detta var ett klokt beslut för bara några kilometer senare så väggade jag på banvallen.
Vi tog oss hem yra och illamående.
Väl hemma åt jag som en häst, duschade kokhett och somnade som en gris.
Förjävla härlig dag. Tack allihop för ett bra pass o en fin väggning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0