Benterror.

Jag har bestämt mig för att bli åkstark järnet så nu ere mycke fokus på benstyrka och bra rundtramp.
Idag körde jag första styrkepasset för ben i gymmet på ca 6 år.
Tyckte att jag gick ut rätt lugnt med tanke på att styrketräning skiljer sig mycket mot styrketryck på cykel ex backintervaller med tung kadens.
Jag började med liggande benpress. (även kallad hemmorojdmaskinen??) Det kändes bra men jäkligt ovant. Efter det körde jag utfall med skivstång, så där göttigt så knät nästan går i golvet.
Till sist avslutade jag med knäböj i med skivstång.
När detta var klart hade lite för mycket tid på mig innan spinningpasset så jag körde ett bålstabiletetspass plus ett par hundra situps.
Till slut var det dags för ett 60 min spinningpass (med Linda som instruktör) med fokus på styrka, alltså motståndet i botten och bara sitta och mosa. Som mest 4 min i sträck och sen trampa ur med lätt motstånd inför nästa intervall.
Svetten rann i floder och jag skrek inombords.
Trampade ur ordentligt efteråt och stretchade nogrannt.
Efter duschen när skulle jag gå uppför dom ca 10 trappstegen nere ifrån Njoy-bunkern höllt jag fan på att börja grina. Styrketräning e väldigt annorlunda mot cykling.
Jag har väldigt svårt att tro att jag kommer att kunna gå obehindrat i morgon.
Så nu e den alltså igång, benterrorn. Men nu jävlar ska jag väl bli åkstark också.
I morgon kväll kör Jimmy Bodin från Trek Sweden racing team och jag backintervaller vid universitetet.
Antar att det kommer att kännas rätt bra.
Vill nån haka på så ses vi vid Mellringerondellen kl 17:50.
Ses i morgon.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sikken tur att du hade en sådan bra instruktör som skrek på dig idag! :) Haha

2012-01-03 @ 23:28:07
URL: http://lindanova.blogspot.com
Postat av: martintrampar

Ja det är riktigt Linda, du är grym. Attityd vill vi ha o det får vi. Tack för bra pepp.

2012-01-04 @ 06:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0