Idag var det ruggigt nära en olycka...

...när Jag, Thomas Jansson och Jimmy Bodin var ute på vår 5 timmars distans uppe i Kilsbergen.
Vi kom på ett led nerför en brant backe på en smal skogsväg med endast två isiga hjulspår att köra i när vi får möte av en bil.
Thomas cyklar först, sen jag och sist Jimmy så långt ut på höger sida vi bara kan.
Allt verkar lugnt tills bilföraren trampar på gasen för att ta sig upp för den backe vi kommer ner för.
Han försöker hålla ut för Thomas vilket går sådär, det ser riktigt illa ut men Thomas klarar sig precis. När sen jag ska möta så glider bilen ner i hjulspåren och kommer rakt emot mig.
Hur fan jag lyckas hålla undan med en frusen plogvall på höger sida vet jag inte men det går precis. 
Lite längre fram har Thomas stannat och jag väljer att rycka framhjulet över plogvallen och går ner i diket istället för att smälla med hans beniga röv, jag håller mig på fötter men det smäller rätt fint under hjulen.
Bodin som kommer sist har lyckats hoppa av och ställa sig i diket när bilen passerar honom.
Jag känner hur blodet börjar koka lagom när jag ser att bilen till slut stannar. 
Föraren hoppar ur och börjar att be om ursäkt samtidigt som minstingen Bodin läxar upp honom på bred småländska.
Jag vet inte vad det är som får mig att behärska mig. Bodins "underbara" dialekt, mannen i bilen som är så ångerfull eller adhd-medicinen men behärskar mig gör jag och väljer att låta Bodin sköta snacket.
"Va fäen göör due?! Fösöker due dööda oss elle?! Due får väl fö fäen ta de liete lugnt!!""
Hahahaha!!!
Som tur var gick det bra den här gången men så nära en allvarlig krock har jag aldrig varit på hojjen.

Vi fortsatte med vårt pass i backarna runt Garphyttan/Ånnaboda och jag fick till några bra styrkeintervaller även om dagsformen inte kändes så där vidare värst bra.
På hem vägen skarvade vi mot Sannakroa och Mosås för att få ihop 5 timmar.
Ikväll smiter jag ner på Njoy för ett bålpass och en låång bastu.

Tack för ett bra pass och underhållningen.

Kommentarer
Postat av: Björn Strandell

Uschiamig! Bra gjort att kasta dig undan, nej bilförare kan man inte lita på !!

2012-01-08 @ 21:30:58
Postat av: martintrampar

Näe de e fan tydligt de.

2012-01-09 @ 09:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0