Jag tror jag har lärt mig att uppskatta vilodagar.

Det var ju en stund sen jag skrev nåt här, detta pga av att jag varit sjuk och passade då även på att ta ett break ifrån allt som har med cykel och träning att göra. Riktigt skönt faktiskt.
Jag var förkyld med feber måndag och tisdag förra veckan, resten av veckan mådde jag riktigt bra men jag ville vara säker på att jag inte gick igång för tidigt. Dessutom fick jag uppleva den slöaste helgen i mitt liv, på lördagen gick jag ur sängen först efter kl 10:00 och 4 timmar senare sov jag middag.
Fantasktiskt skönt.
Som vanligt har jag promenerat en del osså, tillomä en sväng uppe på stan. Det kommer jag inte ens ihåg sist jag gjorde.
På söndagkvällen hakade jag på ett par polare på quizkväll på puben, inte så mycke sport direkt men jäkligt skönt att umgås med folk utan att sitta o skava mil i sadeln.
Idag på jobbet däremot så började jag känna av träningsabstinensen, jag har varit lättretlig och tjurig hela dan och blev tvungen att gå och hålla käft för att inte säga nåt grinigt.
Väl i gymmet släppte allt. Jag brände av ett bålstabiletetspass innan det var dags för 60 min spinning.
Det var ganska glest i salen vilket var rätt skönt då jag hade tänkt att ta det lugnt och det kan vara svårt när det sitter 30 pers runt omkring en och sliter hund.
Känns riktigt skönt att vara igång igen men jag tar det kallt och slänger in en vilodag redan i morgon.
Tack Linda för ett bra pass. Du var som vanligt grym.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymt jobb, du oxå! Så du kör på vilodagar alltså? Börjar du bli gammal eller? Hohoho

2012-01-24 @ 07:36:51
URL: http://lindanova.blogspot.com
Postat av: martintrampar

Pff! Jag åldras som ett fint vin.

2012-01-24 @ 10:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0