Såå många vurpor på mörkerdistansen.

Ae fan jag drog iväg med riktigt mycke överskottsenergi mot bergen så fort jag blev barnfri idag. Jag siktade på 3.5 timmar för då skulle jag precis hinna springa till affärn o köpa cyklistbränsle.
Trampade över Vintrosa - Lannafors mot Nationalparken.
Väl framme vid första backen märkte jag att det var jiävligt halt, efter tionde vurpan (uppför!!) så slutade jag att räkna. En gång stod jag på alla fyra och gled nerför backen med cykeln efter mig, skrattade högt för mig själv.
Som tur var var det bara den backen som var så hal. Suttarboda, Sanatorie, Rally och Mattsabacken var mycke bättre o där fick jag till några schyssta pulstoppar.
Jag lade dessutom in partier med rundtrampsoptimering, alltså trampa med endast en fot i pedalen. Bra metod för att sätta ett bra rundtramp.
Kom hem strax efter 19:00 med svettiga 3.25.37 i benen, rätt bra för en söndagkväll.
I morrn blir det lite gym och dubbla spinningpass.

Ses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0