Styrketryck i bunkern.

In the kväll böt jag ut onsdagsintervallerna vid universitetet mot ett Spinningpass med 5x5min styrketryck.
Körde på tills det svartnade för ögonen och jag mådde illa.
Jag passade givetvis på att klämma in ett bålstabiletetspass innan spinningen.
Vad det gäller bålpassen så känner jag att dom har gett resultat. Innan fick jag ofta ont i ryggen när jag körde långt eller när jag körde mycke uppför. Det existerar inte längre, varken under passet eller efteråt. 
I fredags exempelvis cyklade vi i 7 timmar med fokus på riktigt många, långa och branta backar utan några spår av ryggont. I söndags blev det 5 timmar med backar o samma sak då.
Det här känns riktigt bra inför långloppen 2012. 
I morgon blir det ett spinningpass plus benstyrka i gymmet.

Tack förresten till er instruktörer på Njoy. Ni e grymma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0