Hårt distanspass med punka och en vurpa.

Jag mötte upp Magnus Klättersen och Mattias Pippipinne vid klubbstugan när dom var klara med barn/ungdomsträningen kl 17:00.
Vi mötte sedan upp Thomas Loket Jansson i Garphyttan.
Vi blev lite sena och jag blev lite stressad då pöjken väntade på mig hemmavid.
Idag var en sån dag då stress var en bra ingrediens i träningen, jag ville fortfarande hinna få till ett bra distanspass med mycke stig och mycke backar men nu var det tvunget att gå lite fortare.
Sketbra!
Vi stod på bra från början till slut så det blev ett sånt där riktigt givande pass på alla plan. Bra tryck på platten (bilden), bra fart uppför med pulsen i taket både på tekninska stigar och branta grusvägar och en jiävla fart utför. Kanske gick lite för fort utför då jag fick muskelryckningar i benen utför Apelsinstigen och dessutom åkte på en pyspunka på samma ställe, orkade dock inte stanna så det fick bli att bomba hårt hemåt istället.
I backen ner från grusgroparna hoppade jag över ett stort hål i backen men stackars Mattias som låg efter hann inte undan och gick ner i gropen och vurpade.
Sorry att jag inte hann varna ordentligt. :( Tur att det gick bra.
Luften i mitt framdäck höll tills jag var ca 2 km hemifrån så det fick bli en promenad sista biten denna härliga vårkväll.

Magnus (vänster) och jag (höger) trycker på på banvallen.
I horisonten kan man skymta Kilsbergen.

I morrn blir det en vilodag (bålstabilitet) på Everlasting & Traditional Tattoo hos mina favvotöser Anna och Lisa.
Anna ska få äran att gå loss på min kropp.
Tisdag hoppas jag på backintervaller i Sörby.

Ses i skogen.

Ge mig meer backar!

Nu ere fokus på att bli snabb o stark uppför.
Långa branta klättringar e min svaghet men det ska jag ändra på illa kvickt.
Jag, Tomas Jansson och Björn Strandell körde 2 st hårda race uppför Tomasbodabacken igår kväll.
En riktigt brant backe på dryga 3 km, alltså sketjobbig. Dessutom ere tjällossning nu så marken e så där gosigt mjuk, man sjunker ner några cm och det bränner satan i benen.
Backen ligger ca 2 mil från stan vid Klockhammar uppe i Kilsbergen så uppvärmningen fick vi på asfalten på vägen ut.
Jag har kännt av aset i benen idag då jag fått det stora nöjet att klättra på stege blandat med att stå på knä på jobbet. Tack för den återhämtningen.

Ikväll smög jag ner på gymmet och tränade bålen + armar men i morrn blir det backar igen tillsammans med Tomas Jansson och Ola Hellström o förhoppningsvis några till. Jag vill få till 4st 4 minuters intervaller i nån mördarbacke.

På återseende.

10 pers på dagens Kilsbergsdistans inkl ett proffs och 1 kvinna.

Jag var så jiävla sket-trött när vi trampade upp till Mellringerondellen idag. Jag kände mig fortfarande lite nedsatt efter kräksjukan i veckan och hade varit uppe alldeles för sent kvällen innan, men jag bet ihop ändå.
Kul var när Annie Söderberg ringde och ville haka på, alltid kul med nytt folk.
En stund senare dök proffscyklisten Mattias Wengelin upp från Team Kalas. Oväntat och jäkligt roligt.
Jag visste att vi skulle bli ett gäng men 10 pers e lite mer än normalt, dessutom brukar det alltid va samma gamla gubbgäng så det var skönt med lite nytt folk i vår klunga.
Missförstå mig inte, jag älskar er gubbj#v##r.
Vi hade satt upp ett mål på 4 timmar i bergen.

Jag vete f#n hur länge vi höll på men här e iallefall distans/höjdkurvan.
Första lilla knäppan e över Uggleberget vid öster om Klockhammar, direkt efter kommer stigen upp mot Rusakulan. Sen går det utför på grusväg tillbaka till Klockhammar sen kommer nästa klättring, grusvägen upp
till Tomasboda. En brant klättring på ca 3 km som suger fint i benen.
Sista biten e ner mot grusgroparna och apelsinstigen.

Slänger med en karta osså så kan ni kolla själva.
Allt är snott rakt av från Johan Fintling och finns även publicerat på Facebookgruppen "Mountainbike i Örebro".

Jag höll igen rätt bra idag och det kändes rätt pissigt i kroppen när jag gick över arbetspuls, detta släppte dock mot slutet av passet och nu mår jag prima.
I morgon blir det nog inge cykel men på tisdag kör vi hårda intervaller igen.

Vi ses gott folk.

Kräksjuk med långsam återhämtning.

Uschyamig!, i tisdags natt började jag spy som räv.
Kroppen tömde sig totalt, jag satt på muggen med en hink framför mig heela natten. Py paan!
Till sist hade jag kramp i magen.
På morgonen slutade jag spy men kistan var fortfarande risig, ända tills idag (fredag) faktiskt. O trött har jag varit, nå så grymt.
Provade att rulla lite lätt tidigare idag men det var riktigt dåligt med kraft.
Nu däremot, efter en tupplur och mat så börjar jag piggna till.
Igår tog jag och lillgrabben bilen upp i bergen till Rusakulan för att kolla kvaliten på stigarna, tyvärr var det bra geggigt så högt upp i bergen så det får dröja ett par veckor innan jag cyklar åt det hållet.
I morgon ligger jag lågt och laddar upp det där sista inför det planerade distanspasset på söndag förmiddag.
Vi ska trampa stig från Örebro mot Klockhammar (lutar det åt) kl 09:00 och det verkar som om vi blir ett ganska stort gäng. Kuel!
Återkommer med rapport på söndag.

Trevlig helg.

4x4 i en torr skog, våren e här!

Idag gick det lite lättare med ben som var beredda på smärta, tunnare kläder och nya lättrullade däck.
Jag körde själv idag på samma ställe som Danne och jag gasade på igår fast idag blev det 4x4 min intervaller istället, jag nådde inte riktigt den där nivån som jag gjorde igår på våra 60 sekunders men det är ju´nte meningen heller.
Jag körde upp och ner, blandade stökig terräng med lätt, flams med trams, ditt o datt men ändå strukturerade 4or.

Hittade ett grymt bra erbjudande på XXL tidigare idag, 2st Continental Xking Racesport 2,2 + 2 st slangar för 599:-
Klart jag slog till då Xking e mina absoluta favvodäck åtminstone att träna på. Lättrullade, låg vikt och bra grepp.
Vad mer kan man begära? När jag sen fyller dom med klet blir dom ännu goare.

I morrn blire inge cykel bara banka sandsäck på lunchen.
Nu film sen go natt.

Vårträningen inledd. Högintensiva 60 sek intervaller uppför på stig.

Lika jobbigt som alltid när man kör första vårpasset, illamående och lungbränna järnet.
Danne Panikmeckarn Melin o jag körde ca 20st korta, snabba intervaller uppe på åsen i Karlslund och dom sista 5 km i Runnaby. Vi jagade skiten ur varann i dom korta, branta backarna.

Danne hade varit ute och kört stenhårt igår och jag har inte trampat sen i onsdagens 4 timmars stigdistans så vi var väldigt jämna uppför. Sånt e ju grymt effektivt i intervallerna, att kunna jaga och jagas.
Senare ska jag klämma in ett corepass hemma på mattan.
Nu ska vi äta glass o dricka kaffe (grönt te till mig) så nu orkar jag inte skriva mer.

Tjenis.

Kaffe, Dropkick Murphys och Vasaloppsspinning.

Idag samlades ett 30-tal själar för att köra spinning o kolla in Vasaloppet.
Jag var så jiävla sömnig pga att ungdomaj#vl#rna hade fest i lägenheten ovanpå inatt, satt mest o gäspade dom första 2 timmarna innan kroppen kvicknade till.
Sen kom kaffet efter 3 timmar och då blev jag riktigt pigg i huvet o kroppen, började "attackera" och köra på bra hårt.
Passet var över när Brink gick in på rekordtid, 3.38.nånting men jag satt kvar till 12:00 för att få ihop 4 träningstimmar.
Det gick löjligt enkelt att ta sig igenom dom 4 timmarna idag och jag kände mig pigg efteråt.
Efter passet tog jag en promenad med en vän o dennes vovve i vårsolen.
Sen var det dags för oss att gå hem till spinningkompis-Per och bada utomhus-bubbelpool, gjorde underverk för trötta cyklistben.
Avslutade dagen hemma hos barnens mormor och morfar med en brakmiddag, fick även chans att klämma lite på en 1 vecka gammal kille. Grattis Erik och Erika, bra jobbat.

Nu ligger jag här i sängen som en typiskt kul kille och håller på att somna innan klockan e åtta.