Första distanspasset på stig.



Idag fick jag ihop dryga 4 timmar i bergen mestadels på stig. Stigarna var riktigt goa o frusna.
Körde Örebro - Runnaby - Eker - Kil - Klockhammar - Tomasboda - Blankhult - Klockhammar - Kil - Eker - Örebro.
Även om jag körde i ett högre tempo mot vad vi brukar på distanspassen så la jag det mesta krutet i dom grymma backarna runt Klockhammar / Tomasboda.
Jag bombade 2 ggr uppför slalombacken i Klockhammar och tryckte järnet på stig och skogsväg upp till Tomasboda.
Den sistnämnda backen gör mig förvånad varje gång. Så jiävla brant o lång.


Varg vs cyklist.

På stigarna norr om Blankhult fick jag syn på några sketstora vargspår, alltid lika kul.
Lite senare mötte jag en liten jakthund som jag skrämde skiten ur och efter ca 100 m mötte jag hela jaktlaget som såg så där lagom roade av att jag var ute skramlade på deras jaktmarker. Inga ord byttes men om blickar kunde döda.
Därefter styrde jag hemåt på samma stigar som jag åkte på vägen ut över Kils motionsspår och Ekers grusgropar.
Det blev en lång och snabb tur sväng i ganska tuff terräng och jag blir lika glad varje gång när jag märker vad styrketräningen har gett för resultat. Benen e trötta men resten av kroppen känns hur bra som helst.
Så åter igen: Cyklar du så styrketräna osså.

Ikväll ska jag köra bålstabilitet framför tv`n.

Hepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0