Ge mig meer backar!

Nu ere fokus på att bli snabb o stark uppför.
Långa branta klättringar e min svaghet men det ska jag ändra på illa kvickt.
Jag, Tomas Jansson och Björn Strandell körde 2 st hårda race uppför Tomasbodabacken igår kväll.
En riktigt brant backe på dryga 3 km, alltså sketjobbig. Dessutom ere tjällossning nu så marken e så där gosigt mjuk, man sjunker ner några cm och det bränner satan i benen.
Backen ligger ca 2 mil från stan vid Klockhammar uppe i Kilsbergen så uppvärmningen fick vi på asfalten på vägen ut.
Jag har kännt av aset i benen idag då jag fått det stora nöjet att klättra på stege blandat med att stå på knä på jobbet. Tack för den återhämtningen.

Ikväll smög jag ner på gymmet och tränade bålen + armar men i morrn blir det backar igen tillsammans med Tomas Jansson och Ola Hellström o förhoppningsvis några till. Jag vill få till 4st 4 minuters intervaller i nån mördarbacke.

På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0