"Du är vääkligen superdålig på att uppdatera."

Ja visst fan e jag det, har junte tid fö fåån!
Närå jag behöver nog kamma till mig en smula va det gäller uppdateringar, de e bara sjukt mycke på våren.
Sen e jag ju gammal o trött också och behöver mycket vila när jag tränar så dant.
Vad kan jag skriva om idag då? Gott rödvin och fina cigarrer. Nja billigt tetravin och dålig passiv rökning på jobbet stämmer nog bättre.
Har ju tränat en del på sistone.
I fredags stannade jag till i Pålsboda av alla ställen på vägen ner till min barndomsstad Västervik.
Rikard Zaxin visade mig nåra schyssta stigar runt byn och runt Kvarntorpshögen, jag var sjukt trött och omotiverad men hängde på ialllefall. Vi fick ihop 2,5 timmar på helt fantastiska stigar, fick även prova på banan som Almby Ik skullte ha träningstävling på på söndagen. Grymt kul bana men många doserade kurvor o ingen chans för återhämtning.
Bra jobbat Rikard.
Efter att ha fikat upp mig hemma hos Familjen Zaxin så lassade jag in cykeln i bilen och fortsatte ner till Västervik.
Kom fram på kvällen toktrött och somnade nästan på en gång. Efter 9 timmars sömn var jag oförskämt pigg och krängde på mig superhjältetrikåerna igen, fick till ett benhårt mtb-pass på dryga 2,5 timmar på stigar och grusvägar runt "Blåshålet" (Västervik) i snöfall och blåst.
Sista 300 metrarna körde jag uppför nere ifrån Gamlebyviken upp till syrrans kåk och blev förvånad över hur mycke spår av vildsvin det var på åkern jag körde på.
Kom hem lagom krossad och la mig på golvet för att stretcha när jag får syn på en stoor vildsvinsgalt precis där jag just har cyklat. Så coolt.
Anledningen till att jag åkte ner till Blåshålet var för att fira Mamsen på hennes 75 årsdag. Sagt o gjort.
Råkade väl dricka nåra glas rötjut och skulle sen cykla dom 7 kilometrarna in till stan för att hälsa på en kär vän. Tryckte på Asta Kask på mobilen och trampade iväg i mörkret på världsmästarhumör med dåligt lyse.
Tror ni inte på fan att det hoppar upp ett apstort vildsvin precis framför framhjulet!
Dum i huvet som jag e så spurtade jag ikapp och skrek, kom på att det inte var så smart o lät kreaturet springa iväg men det var en riktig pulshöjare.
På söndag eftermiddag trampade jag asfalt med 2 racercyklister, svåger-Mats och Bajsbubblan på vägen mot Gamleby. Vi gjorde några dödsryck i dom korta men branta backarna.
Sen vare dags att åka hem till Örebro igen med blandade känslor som vanligt, kan eventuellt ha kommit en tår eller två i bilen den kvällen.



Måndagen skulle va en vilodag men jag klämde in ett bålstabilitets/styrkepass på 1,5 timme nere på Njoy med instruktör-Annie.
Idag var jag uppe i Kilsbergen på racern med "da pro" Jimmy Bodin från Trek Sweden Racing Team och körde nåra intervaller i Ånnabodabacken och Sanatoriebacken, däruppe stötte vi på Mattias Bergkvist och Andreas med nåt efternamn från Almby Ik.
Ett bra och givande pass ikväll osså.



Jag och Bodin på väg hem från bergen.
Lite tråkigt att du ska flytta men jag hoppas du når dina mål.

Nu måste jag ner i tvättstugan och tvätta stink-trikåer.
Ska försöka uppdatera lite oftare.

;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0