2 lugna timmar på frusna stigar.

Jepp, skrämde la liv i mountainbike´n och körde Avslutningsrundan med David H. och Rikard Z. ikväll.
Stigarna var hur fina som helst fast ibland gick man igenom isen på dom frusna blöthålen och då blev det givetvis spännande.
Även om vi körde relativt lugnt så var det skönt att ge stökobök-musklerna lite spö, allt känns dock mycke lättare sen jag började styrketräna på allvar. Jag blir inte alls lika trött i överkroppen längre. Styrketräning e alltså melodin för en mtb-cyklist.
Det är otroligt coolt att svepa fram mellan träden i pannlampsskenet till tonerna av Extreme noise terror.
Alla skuggor rör sig och omgivningen blir otroligt levande, samtidigt blir det nästan klaustrofobiskt för det känns som att åka i en tunnel i ljuskäglan.
Det blir nog mer skogsåka för mig framöver.
Morgonpasset bytte jag från hårda 4min intervaller på trainern mot ett bålstabiletetspass, intervallerna flyttas till i morgon i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0