10 pers på dagens Kilsbergsdistans inkl ett proffs och 1 kvinna.


Jag var så jiävla sket-trött när vi trampade upp till Mellringerondellen idag. Jag kände mig fortfarande lite nedsatt efter kräksjukan i veckan och hade varit uppe alldeles för sent kvällen innan, men jag bet ihop ändå.
Kul var när Annie Söderberg ringde och ville haka på, alltid kul med nytt folk.
En stund senare dök proffscyklisten Mattias Wengelin upp från Team Kalas. Oväntat och jäkligt roligt.
Jag visste att vi skulle bli ett gäng men 10 pers e lite mer än normalt, dessutom brukar det alltid va samma gamla gubbgäng så det var skönt med lite nytt folk i vår klunga.
Missförstå mig inte, jag älskar er gubbj#v##r.
Vi hade satt upp ett mål på 4 timmar i bergen.


Jag vete f#n hur länge vi höll på men här e iallefall distans/höjdkurvan.
Första lilla knäppan e över Uggleberget vid öster om Klockhammar, direkt efter kommer stigen upp mot Rusakulan. Sen går det utför på grusväg tillbaka till Klockhammar sen kommer nästa klättring, grusvägen upp
till Tomasboda. En brant klättring på ca 3 km som suger fint i benen.
Sista biten e ner mot grusgroparna och apelsinstigen.

Slänger med en karta osså så kan ni kolla själva.
Allt är snott rakt av från Johan Fintling och finns även publicerat på Facebookgruppen "Mountainbike i Örebro".


Jag höll igen rätt bra idag och det kändes rätt pissigt i kroppen när jag gick över arbetspuls, detta släppte dock mot slutet av passet och nu mår jag prima.
I morgon blir det nog inge cykel men på tisdag kör vi hårda intervaller igen.

Vi ses gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0