Hårt distanspass med punka och en vurpa.



Jag mötte upp Magnus Klättersen och Mattias Pippipinne vid klubbstugan när dom var klara med barn/ungdomsträningen kl 17:00.
Vi mötte sedan upp Thomas Loket Jansson i Garphyttan. 
Vi blev lite sena och jag blev lite stressad då pöjken väntade på mig hemmavid.
Idag var en sån dag då stress var en bra ingrediens i träningen, jag ville fortfarande hinna få till ett bra distanspass med mycke stig och mycke backar men nu var det tvunget att gå lite fortare.
Sketbra!
Vi stod på bra från början till slut så det blev ett sånt där riktigt givande pass på alla plan. Bra tryck på platten (bilden), bra fart uppför med pulsen i taket både på tekninska stigar och branta grusvägar och en jiävla fart utför. Kanske gick lite för fort utför då jag fick muskelryckningar i benen utför Apelsinstigen och dessutom åkte på en pyspunka på samma ställe, orkade dock inte stanna så det fick bli att bomba hårt hemåt istället.
I backen ner från grusgroparna hoppade jag över ett stort hål i backen men stackars Mattias som låg efter hann inte undan och gick ner i gropen och vurpade.
Sorry att jag inte hann varna ordentligt. :( Tur att det gick bra.
Luften i mitt framdäck höll tills jag var ca 2 km hemifrån så det fick bli en promenad sista biten denna härliga vårkväll.


Magnus (vänster) och jag (höger) trycker på på banvallen.
I horisonten kan man skymta Kilsbergen.

I morrn blir det en vilodag (bålstabilitet) på Everlasting & Traditional Tattoo hos mina favvotöser Anna och Lisa.
Anna ska få äran att gå loss på min kropp.
Tisdag hoppas jag på backintervaller i Sörby.

Ses i skogen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Funderar inte att tävla ????? Licens???

2012-03-25 @ 22:50:11
Postat av: martintrampar

Självklart. Långloppscupen H30.

Ett o annat XC & CX-lopp blire nog osså

2012-03-28 @ 18:02:39
Postat av: Linda

Du är verkligen super duper dålig på att uppdatera :)

2012-04-03 @ 13:45:35
URL: http://lindanova.blogspot.com
Postat av: martintrampar

Japp. I suck.

2012-04-03 @ 21:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0